wtorek, 27 stycznia 2015

Posted by piwofil | File under : , ,
Kolejna świąteczna wariacja od AleBrowaru. Tym razem jest to Saint No More Hoppy Dark Ale.

 
Ekstrakt - 16 %
Alkohol - 6,5%
pojemność - 0,5l
 
Etykieta - wzór ten sam jak na wersji jasnej tylko z czarnym tłem.  2/2
 
Zapach - Kawa, czekolada i palone słody. Stout? W tle majaczy zapach chmielu. Przyjemnie komponuje się z pozostałymi aromatami. Bardzo przyjemny zapach zachęcający do spróbowania. 7/10
 
Piana - Ogromna czapa piany (nie nalewałem agresywnie). Duża drobno i średnio pęcherzykowa długo utrzymująca się na powierzchni. 5/5
 
Kolor - Ciemny do czarnego. Nieprzejrzysty. 3/4
 
Nagazowanie - odpowiednie. 4/4
 
Smak - W smaku pierwsze skrzypce gra chmielowa goryczka. Zaraz za nią wyczuwalne są smaki kawowe i czekoladowe. Piwo jest kwaskowate, ale to pewnie wzięło się od ciemnych słodów. Przez cały okres picia tego piwa miałem nieodparte wrażenie, że piję mocno nachmielonego, niezbyt wytrawnego stout'a 12/15

Ocena sumaryczna - 33/40

__________________________________________________________________________________


Kolejnym piwem, które chcę tutaj zaprezentować jest  Pszeniczne z Browaru Wąsosz.

 
Ekstrakt - 12,8 %
Alkohol - 4,9%
pojemność - 0,5l
 
Etykieta - Wygląda jakby była zrobiona na kolanie. Kłosy zboża i niezbyt czytelna nazwa.  1/2
 
Zapach - Piwo w zapachu jest grzeczne, delikatne. Jest co prawda lekki banan i lekki goździk, trochę jakby pomarańczy (co mi się spodobało), ale wszystko jest tak jakby przy okazji. Brakuje mi w zapachu jakiegoś pazura, czegoś co już od otwarcia butelki będzie zachęcało mnie do dalszego obcowania z piwem. Zobaczymy jak będzie w smaku. 5/10
 
Piana - Niska. Szybko zredukowała się do obrączki i w tej postaci pozostała do końca. 3/5
 
Kolor - Jasny słomkowy. Typowo lagerowy. 4/4
 
Nagazowanie - Duże. Stylowe. 4/4
 
Smak - Dużo lepszy niż zapach. Z zamkniętymi oczami można powiedzieć, że jest to piwo pszeniczne. Klasyka. Piwo jest treściwe w smaku. Wyczuwalne są posmaki bananowe i (co mi się bardzo podobało) posmaki pomarańczy. Goryczka w piwie jest niska, taka jakby w tle słodowej podbudowy. Nie gra tutaj pierwszoplanowej roli. Solidna pszenica do wypicia po pracy. Na pewno orzeźwi. 12/15

Ocena sumaryczna - 29/40



0 komentarze:

Prześlij komentarz